2016 — РІК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Із сайту Президента України.
Президент Петро Порошенко підписав Указ «Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні».
Глава держави прийняв таке рішення, як зазначається в Указі, «враховуючи роль англійської мови як мови міжнародного спілкування, з метою сприяння її вивченню для розширення доступу громадян до світових економічних, соціальних, освітніх і культурних можливостей, які відкриває знання та використання англійської мови, забезпечення інтеграції України до європейського політичного, економічного і науково-освітнього простору, на підтримку програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку».
Кабінету Міністрів доручено розробити і затвердити комплекс заходів на 2016 та наступні роки, спрямованих на активізацію вивчення громадянами англійської мови, зокрема передбачивши організацію на базі вищих навчальних закладів курсів із вивчення англійської мови, сприяння розширенню викладання у вишах дисциплін англійською мовою, збільшення мережі гуртків у позашкільних навчальних закладах.
Також має бути забезпечене проведення фахових конкурсів, олімпіад та інших змагань з англійської мови, розвиток взаємного обміну учнями та студентами між навчальними закладами України та держав, у яких англійська мова є основною мовою спілкування, активізована участь загальноосвітніх навчальних закладів України в навчальній програмі Європейського Союзу «Е-Twinning Plus».
Має бути розширена мережа літніх мовних таборів з метою вивчення іноземних мов в Україні. Йдеться й про розвиток міжнародного співробітництва щодо залучення до викладання англійської мови іноземних фахівців – носіїв мови, у тому числі волонтерів, спрощення порядку в’їзду в Україну та перебування в Україні таких фахівців.
Уряд також має передбачити удосконалення законодавства у сфері освіти і науки щодо визначення переліку педагогічних, наукових та науково-педагогічних посад в установах, які вимагають володіння англійською мовою, а також запровадження поетапної сертифікації вчителів іноземних мов відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти з метою визначення їхнього рівня володіння мовою та відповідної диференціації оплати праці.
Також планується запровадження освітніх теле- та радіопрограм із вивчення англійської мови для різних категорій населення, поширення практики демонстрування фільмів англійською мовою із субтитруванням державною мовою.
Згідно з Указом, має бути проведене оцінювання рівня володіння державними службовцями англійською мовою та організовані мовні курси для її вивчення. Вивчення англійської мови має бути включене до програм підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
Урядові доручено опрацювати питання щодо залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги для реалізації зазначених заходів.
Обласним, Київській міській державним адміністраціям доручено забезпечити розроблення та реалізацію відповідних регіональних планів заходів, спрямованих на популяризацію вивчення англійської мови, передбачивши, зокрема опрацювання питання щодо забезпечення доступності послуг із вивчення англійської мови.
Рівні володіння мовою: глобальна шкала
Згідно із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти існує шість рівнів володіння мовою, які були розроблені Асоціацією Мовних Експертів ALTE (The Association of Language Testers in Europe): інтродуктивний (Breakthrough або А1), середній (Waystage або А2), рубіжний (Threshold або В1), просунутий (Vantage або В2), автономний (Effective Operational Proficiency або С1) і компетентний (Mastery або С2). Вони охоплюють проміжок від базового до практично бездоганного рівня володіння мовою. На них зорієнтовані навчальні посібники з будь-якої європейської мови, довідники, словники, тести.
Рівні володіння іноземною мовою: глобальна шкала
Дескриптори
Елементарний користувач
A1
Може розуміти і вживати побутові повсякденні вирази, а також будувати елементарні речення з метою задоволення конкретних потреб. Може відрекомендуватись або представити когось. Може запитувати і відповідати на запитання про деякі деталі особистого життя, про людей, про речі тощо. Може взаємодіяти на простому рівні, якщо співрозмовник говорить повільно і чітко та готовий прийти на допомогу.
A2
Може розуміти ізольовані фрази та широко вживані вирази, необхідні для повсякденного спілкування у сферах особистого побуту, сімейного життя, здійснення покупок, місцевої географії, роботи. Може спілкуватись у простих і звичайних ситуаціях, де потрібен простий і прямий обмін інформацією на знайомі та звичні теми. Може описати простими мовними засобами вигляд свого оточення, найближче середовище і все, що пов’язане зі сферою безпосередніх потреб.
Незалежний користувач
B1
Може розуміти основний зміст чіткого нормативного мовлення на теми, близькі і часто вживані на роботі, у навчанні, під час дозвілля тощо. Може вирішити більшість проблем під час перебування у країні, мова якої вивчається. Може просто і зв'язано висловитись на знайомі теми або теми особистих інтересів. Може описати досвід, події, сподівання, мрії тощо.
B2
Може розуміти основні ідеї тексту як на конкретну, так і на абстрактну тему, у тому числі й дискусії за фахом. Може вільно спілкуватися з носіями мови. Може чітко, детально висловитись на широке коло тем, виражати свою думку з певної проблеми, наводячи різноманітні аргументи за і проти.
Досвідчений користувач
C1
Може розуміти широкий спектр достатньо складних та об’ємних текстів і розпізнавати імпліцитне значення. Може висловлюватись швидко і спонтанно без помітних утруднень, пов’язаних з пошуком засобів вираження. Може ефективно і гнучко користуватись мовою у суспільному житті, навчанні та роботі. Може чітко, логічно, детально висловлюватись на складні теми, демонструючи свідоме володіння граматичними структурами, конекторами та зв’язними програмами висловлювання.
C2
Може розуміти без утруднень практично все, що чує або читає. Може вилучити інформацію з різних усних чи письмових джерел, узагальнити її і зробити аргументований виклад у зв’язній формі. Може висловлюватисьспонтанно, дуже швидко і точно, диференціюючи найтонші відтінки смислу у доволі складних ситуаціях.
А який у Вас рівень англійської мови?
Пройдіть тест на визначення рівня англійської мови!
"Поетична зірка"
27 березня на базі Гадяцького училища культури ім. І.П. Котляревського проходив обласний конкурс читців учнів мистецьких та загальноосвітніх навчальних закладів «Поетична зірка».
Учні 9-А класу Овсяннікова Елла та Балахніна Валентина спробували свої сили в номінації: індивідуальне художнє читання. Дівчата читали вірші про Україну рідною та англійською мовами. Конкурсантки показали не лише непогане володіння сценічною мовою та культурою, а й достатній рівень виконання конкурсної програми. Музичний супровід на роялі виконаний Данченком Валентином додав їх виступу чарівного звучання.
Учні та їх вчителі Король Ніна Василівна та Данченко Світлана Анатоліївна були нагороджені грамотами управління культури Полтавської облдержадміністрації.
З метою формування інтересу до вивчення іноземних мов, розвитку творчої особистості школярів в школі традиційно проводяться іншомовні позакласні заходи та нестандартні уроки. В навчальній програмі учні 10-го та 11-го класів з поглибленим вивченням англійської мови мають спецкурс ”Країнознавство”. Саме цей предмет допомагає навчити дітей толерантності, руйнуючи мовні бар’єри у спілкуванні.
Зокрема, досить цікавою й плідною формою проведення уроків є урок- свято. Ця форма уроку розширює знання учнів про традиції й звичаї, що існують в англомовних країнах і розбудовує в школярів здатності до іншомовного спілкування, що дозволяють брати участь у різних ситуаціях міжкультурної комунікації.
17 березня відзначається День святого Патріка — покровителя Ірландії, який приніс на цей острів християнство і вигнав змій. Традиційно ірландці влаштовують на честь святого великі паради, на яких звучать пісні і жарти, всі навколишні танцюють.
В наші дні святкування цього дня відбувається не тільки в самій Ірландії, але й в усьому світі. Учасники масових гулянь, присвячених цьому дню, одягаються в зелений одяг, оскільки цей колір є національним кольором Ірландії. Крім того, корінні і спадкові ірландці в різних атрибутах свята використовують зображення конюшини, яке символізує Святу Трійцю. На гуляннях обов'язково є ряджені лепрекони, які розповідають тим, хто їх зловить, секрети зберігання скарбів.
Досить цікаво зустріли День Святого Патріка учні 9-А класу, створивши атмосферу свята для всієї школи. З самого ранку школярі, одягнені в ірландські костюми під чарівні звуки волинки дарували вчителям, учням та всім працівникам символи свята: листочки конюшини, виготовлені власноручно, з атмосферою радості та весняного настрою.
Вчителі відзначають, що такі заходи - це відмінний спосіб познайомитись з іншими країнами, покращити знання мови міжнародного спілкування, навчитися поважати традиції різних народів, відчуги розмаїття життя.
Заступник директора школи з НВР Данченко С.А.
з 09 по13 лютого 2015 в Гадяцькій спеціалізованій школі №3
проходив тиждень іноземних мов
Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя, знання двох мов – відкриває вам усі двері у цьому коридорі.
Франк Сміт
Квінтесенцією вивчення іноземної мови у нашому навчальному закладі щороку стає тиждень іноземних мов. Це не тільки звіт про виконану індивідуальну або групову роботу, а свято мови, у якому беруть участь всі учні школи.
У цьому навчальному році упродовж тижня, неначе за помахом чарівної палички, учні 1-5 класів школи змогли перенестися у казкову країну, адже саме у цей час було проведено ряд змістовних, захоплюючих та цікавих заходів у рамках тижня іноземної мови.
Учням вдалося створити атмосферу справжнього свята, вони інсценізували казки, декламували вірші, співали пісні, розгадували кросворди, показали не тільки відмінні знання англійської мови, а й свої акторські здібності. Особливої уваги заслуговують міні-вистави за мотивами казок народів світу. У ролі улюблених героїв учні були дійсно неперевершеними.
Дев’ятикласники подарували глядачам справді захоплюючу віртуальну мандрівку до англомовних країн. Вони допомогли присутнім поринути у світ звичаїв і традицій, запросивши їх на святкування Дня Святого Валентина.
Вчителі та учні стали відвідувачами виставки картинної галереї художників іншомовних країн.
Учні 8 - 11 класів мали нагоду показати свої знання мови під час участі в конкурсі на кращий твір-роздум за пейзажем, вишитим вчителем англійської мови Ткачовою Ольгою Сергіївною.
Всі учні взяли активну участь у вже традиційному конкурсі на володаря титула Королеви англійської мрви та найкращої англійської вимови. При підготовці та проведенні цих заходів, вони вкотре довели, що тиждень іноземних мових у школі - це можливість не тільки показати свої здібності та розважитися, а й здобути нові знання.
Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мов традиційно великий, бо, перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.
Вітаємо: І м. Сергієнко Владислава 8-А клас
ІІ м. Ратушна Анастасія 10-А клас
Семітко Катерина 10-А клас
Ковалівська Анастасія 8-А клас
ІІІ м Кокошвілі Анна 8-А кла
Кравченко Еліза 9-А клас
Киця Вікторія 9-А клас
Данченко Валентин 9-А клас
Найкращий заголовок до картини Ольги Сергіївни Ткачової
« Тиша на озері » підібрала Сем’янків Юлія 10-А клас